چکیده این مطلب: تعویض پنجره دوجداره (Replacement double glazed windows) ، تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره. چه شیشه ای را برای تعویض پنجره دوجداره باید به کار برد؟ مزایای تعویض پنجره دوجداره چیست؟ عدم تعویض پنجره دوجداره آسیب دیده چه عوارضی را به دنبال دارد؟ مشکلاتی که در صورت خرابی پنجره به وجود می آیند چیست؟ چرا پنجره دوجداره مه آلود می شود؟ اقداماتی که باید قبل از تعویض پنجره انجام داد چیست؟ هزینه تعویض پنجره دوجداره چقدر است؟ مقاله (13 پنجره دوجداره برتر ایران در سال 99) سایت تک پنجره رو از دست ندهید.

تعویض پنجره دوجداره :

پنجره دوجدارهupvc با کیفیت پایین می تواند با گذشت زمان زرد شود. این باعث می شود ارزش خانه شما کم شده و فروش آن دشوارتر شود.پنجره های چوبی که دارای کیفیت کمی هستند بیشتر در معرض ترک و پوسیدگی می باشند،این موضوع باعث کاهش طول عمر و افزایش هزینه تعویض پنجره هر چند سال یکبار میشود.

Replace-window-1

Replace-window-1

پنجره های قدیمی و ضعیف مانند پنجره های آلومینیومی و چوبی و آهنی دارای مشکلات زیر می باشند:

1- برای سلامتی مضر می باشند و باعث بی خوابی می شوند.

2- باعث اتلاف گرما و بالا رفتن قبوض انرژی و اثر کربن را نیز افزایش می دهد.این پنجره ها علاوه بر کیفیت پایین آنها در بعضی مواقع در هنگام نصب یا تعویض پنجره نیز به دلیل بد نصب کردن آن می توانند مقدار گرمای از دست رفته را افزایش دهند جای اینکه کاهش دهند.

3- رطوبت و نم می تواند در موارد شدید به طور جدی به اموال شما آسیب برساند.
این بسیار مهم است که بتوان قبل از خرید کیفیت مواد را ارزیابی کرد. به همین دلیل است که در تک پنجره هفت روز ضمانت قیمت ارائه می دهیم. اگر می توانید کالای با کیفیت مشابه را با قیمت بهتر پیدا کنید ، ما بلافاصله قیمت های خود را کاهش می دهیم تا مطابقت داشته باشد.

Replace-window-2

Replace-window-2

چه شیشه ای را برای تعویض پنجره دوجداره باید به کار برد؟

انتخاب سبک شیشه دو جداره جایگزین جهت تعویض پنجره دوجداره می تواند یکی از سخت ترین تصمیمات هنگام خرید پنجره باشد. باید عواملی چون موارد زیر را در نظر گرفت:

1- سن خانه:برای تعویض پنجره دوجداره، پنجره هایی مناسب هستند که توانایی افزایش ارزش خانه و فروش دوباره خانه را دارند.

2- چه سبک پنجره ای در خانه همسایگان یا املاک مشابه خوب به نظر می رسند؟

3- اگر بودجه کافی برای تعویض پنجره دوجداره را دارید تمامی پنجره های خانه را تعویض کنید که ظاهر یکنواختی داشته باشد. زیرا این امر می تواند به افزایش ارزش خانه شما کمک کند.

4- میتوانید از همسایگان خود بپرسید که آیا آنها نیز در فکر تعویض پنجره های خود هستند؟ ، زیرا این امر موجب زیبایی ظاهر ساختمان و همچنین افزایش ارزش ملک شما خواهد شد.همچنین شرکت تک پنجره نیز در صورت خرید عمده تخفیف بیشتری به شما جهت تعویض پنجره دوجداره می دهد بنابراین یک برد است.

Replace-window-4

Replace-window-4

شرکت تک پنجره چه پنجره هایی را تعویض می کند؟ شرکت تک پنجره هر سبک پنجره دوجداره را تعویض می نماید که شامل :

1- پنجره دوجداره ثابت
2- پنجره دو جداره دو حالته پنجره‌های شیب‌دار و لولایی upvc :این پنجره ها برای تعویض و نگهداری بسیار مناسب می باشند و همینطور برای خانه های بالاتر از طبقه همکف بسیار مناسب می باشد زیرا پنجره به داخل باز می شود و به شما امکان می دهد بیرون پنجره را از داخل خانه تمیز کنید.
3- پنجره Casement پنجره دو جداره تک حالته
4- پنجره دوجداره خلیجی
5- پنجره دو جداره کمانی

6- پنجره دو جداره دایره‌ای (محوری)

7- پنجره دوجداره کشویی عمودی
8- پنجره دو جداره کلنگی
9- پنجره دو جداره مدل سایه بانی
10- پنجره دو جداره کشویی (پنجره ریلی)
11- پنجره دو جداره مدل آکاردئونی
12- پنجره دو جداره دو لنگه بازشو (فرانسوی)
13- پنجره دو جداره فولکس واگنی
14- تعویض پوشش پنجره های دوجداره :پنجره های دیواری متنوع ترین پنجره تعویض هستند که در طیف گسترده ای از سبک ها ، رنگ ها موجود هستند و به همین ترتیب می توانند کاملاً متناسب با اکثر خانه های استاندارد طراحی شوند.
15- تعویض پنجره های الوار یا آلومینیوم با پنجره دوجداره upvc
16- ما همچنین تعمیرات قفل ها ، دستگیره ها و لولاها را ارائه می دهیم ، باز هم یک تعمیر آسان و ارزان دیگر که در غیر این صورت نیاز به تعویض کل پنجره میبود.
Replace-window-5

Replace-window-5

تفاوت شیشه دو جداره و سه جداره چیست؟

اگر هر دو از یک ماده و با کیفیت استاندارد یکسان ساخته شده باشند ، شیشه سه جداره حدود 20-30٪ کارآیی بیشتری نسبت به شیشه دوجداره دارد. در هر صورت برای هر دو شیشه باید موارد زیر را حتما بررسی نمود:
1- آیا فاصله صحیح بین شیشه ها وجود دارد؟
2- نوع گاز بین دو شیشه یا پوشش مورد استفاده به عنوان عایق.
3- نوع و کیفیت مواد

این سه موارد از موارد اصلی جهت تعویض پنجره دوجداره می باشد،زیرا: برخی از شیشه های سه جداره با کیفیت پایین نسبت به شیشه های دوجداره با کیفیت خوب از انرژی کمتری برخوردار باشند. تعویض پنجره دوجداره منزل شما یک سرمایه گذاری طولانی مدت است و خرید ارزان در نهایت می تواند در بلندمدت هزینه بیشتری برای شما داشته باشد.

Replace-window-3

Replace-window-3

مزایای تعویض پنجره دوجداره :
اگر پنجره های شما مه آلود شده یا ترک خورده و آسیب دیده است میبایست شیشه پنجره دوجداره را تعویض نمایید زیرا :

1- تعویض پنجره دوجداره موجب امنیت بهتر می شود: قفل شکسته یا دستگیره سفت می تواند به ایمنی و امنیت خانه شما آسیب برساند. به همین ترتیب ، یک پنجره ترک خورده باعث می شود خانه شما به عنوان یک هدف برای متجاوزان قرار گیرد.
2- تعویض پنجره دوجداره ،آلودگی صوتی را کاهش می دهد : یکی از کمترین مزایای شیشه های دوجداره که به طور صحیح مهر و موم شده است این است که یک تخلیه کننده صدا فوق العاده است ، بنابراین اگر پنجره های دو جداره یا مهر و موم شما خراب شود ، آرامش شما ممکن است آسیب ببیند. لایه های شیشه و هوا در پنجره دوجداره میتوانند آلودگی صوتی را تا 78% کاهش دهند، و به شما کمک کند که آرامش بیشتری داشته باشید و خواب راحتی داشته باشید.
3- ظاهر خانه خود را زیبا کنید: پنجره ها هنگامی که شروع به خرابی می کنند ، در داخل پنجره ها متوجه چگالش می شوید. این امر منجر به شیشه های مه آلود پنجره می شود که مانع دید و نور طبیعی می شوند. و با تعویض شیشه ها می توانید همانند روز اول از زیبایی و کاربرهای مفید آن لذت ببرید.توجه شود که پنجره های دوجداره هر 10 سال یکبار و شاید بیشتر اینطور مشکلات براش به وجود بیاد .
4- تعویض پنجره دوجداره برای صرفه جویی در مصرف انرژی : پنجره های آسیب دیده همچنین می توانند قبض های انرژی شما را سرسام آور افزایش دهند. با نصب شیشه های دو جداره با بهره وری انرژی ، می توانید از نشت گرما به بیرون خانه جلوگیری کنید بنابراین نیازی به استفاده از انرژی زیاد برای گرم کردن خانه خود ندارید. اینکه پنجره های شما چقدر می توانند به حفظ انرژی کمک کنند ، به کیفیت پنجره های شما بستگی دارد.
5- به خانه خود ارزش اضافه دهید: از آنجا که پنجره دوجداره زیبایی خانه شما را بهبود می بخشد و به حفظ انرژی کمک می کند ، به این معنی است که ارزش کلی خانه شما نیز افزایش می یابد. املاکی ها قاطعانه می گویند که ملکی با پنجره های دوجداره دارای ارزش بیشتری می باشد .

6- مناسبترین عایق بندی و آبندی جهت جلوگیری از نفوذ آب در بارشها

7- دارا بودن درز بندیهای بسیار مناسب و جلوگیری از هر گونه ورود گرد و غبار
8- کار آمد در جهت حفظ محیط زیست بدلیل مهار انرژی و کم کردن مصرف سوختهای فصیلی در نتیجه کمک به حفظ آلودگی هوا
9- کنترل هزینه های خرید تاسیسات گرما زا و سرما زا، بدلیل نیاز به دستگاههای کم توان و کوچکتر و همچنین نیاز به اختصاص فضای کوچکتر به این تاسیسات بدلیل کوچکتر شدن تاسیسات برودتی و حرارتی
10- کاهش هزینه های انرژی حاصل از استحلاک کمتر دستگاههای تاسیساتی بدلیل نیاز به کارکرد و مصرف کمتر
11- تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره باعث جلوگیری از مصرف اکسیژن محیط بدلیل استفاده زیاد از دستگاههایی مانند شوفاژ بخاری و غیره و همچنین حفظ محیط از آلودگیهای محیطی
12- جلوگیری از فرسایش اسباب و وسایلی اعم از مبل و فرش و … بر اثر نشست دوده و …
13- مهار اشعه uv بوسیله شیشه های مخصوص دو جداره.
14- تنوع در طرحهای مختلف خم و اشکال هندسی مختلف، قابلیت نصب این محصول پس از اتمام و فینیشینگ ساختمان
15- نصب سریع و آسان محصول بدون نیاز به تخریب
16- عدم ایجاد بخارات روی شیشه
Replace-window-5

Replace-window-5

اگر شیشه پنجره دوجداره خود را تعویض نکنم چه اتفاقی می افتد؟

خیلی مواقع پیش می آید که ما ترک های کوچک یا حداقل تراکم پنجره ها را نادیده می گیریم.لازم به ذکر است که در صورت برطرف نکردن مشکلات ،مشکلات جدی تری برای پنجره به وجود می آید

مشکلاتی که در صورت خرابی پنجره و عدم تعویض پنجره دوجداره به وجود می آید؟
1- کپک و نم : پنجره های مه آلود در اثر تراکم ایجاد می شوند و در صورت عدم کنترل می توانند باعث آلودگی قالب و رطوبت در خانه شما شوند. و در صورت بروز چنین مشکلی ، برداشتن آن دشوار و هزینه بر خواهد شد ، به همین دلیل تعویض زودرس دو جداره بسیار مهم است.

Replace-window-11

Replace-window-11

2- فریم های در حال پوسیدگی : هرچه رطوبت بیشتری در داخل پنجره های شما گیر بیفتد ، بیشتر به قاب های پنجره آسیب می رسد. وقتی نوبت به قاب های چوبی می رسد ، تراکم و قرار گرفتن در معرض رطوبت بیش از حد باعث پوسیدگی و تاب خوردگی قاب ها می شود. رفع زود هنگام شیشه دو جداره عیب دار یک راه حل ساده برای جلوگیری از بروز یک مشکل اساسی است.

3- مشکلات بهداشتی : اگر از پنجره های استانداردی استفاده نکرده باشید ،خانه شما همیشه مرطوب است و علاوه بر آسیب زدن به اموال می تواند سلامت شما را نیز به خطر بیندازد .قرار گرفتن در محیط های مزطوب موجب ناراحتی تنفسی ،آلرژی ،آسم و حتی می تواند بر سیستم ایمنی بدن شما نیز تاثیر بگذارد.

Replace-window-7

Replace-window-7

چرا پنجره دوجداره مه آلود می شود ؟

دلیل اصلی مه آلود شدن واحدهای دو جداره این است که مهر و موم بین دو شیشه از بین رفته است. اگر این اتفاق افتاد ، نیازی به تعویض کل پنجره از جمله قاب نیست. در واقع می توانید خود واحد دوجداره را تعویض کنید ،حتی شرکت های تخصصی نیز هستند که می توانند با از بین بردن هرگونه رطوبت و بسته شدن مجدد پنجره ، واحدهای دو جداره را تعمیر کنند.

جایگزینی یک واحد دو جداره کاملاً ساده است و در واقع ، هر یک از افراد حرفه ای یا علاقه مندان به انجام کارهای DIY می توانند این کار را انجام دهند. با این حال ، قسمت دشوار و بخشی که اغلب می تواند منجر به اشتباهات گران شود ، اندازه گیری اولیه پنجره قبل از سفارش می باشد. هرگونه اشتباه در اندازه گیری اولیه می تواند منجر به ایجاد یک واحد دوجداره کاملاً جدید شود که به درستی در قاب پنجره قرار نمی گیرد.

Replace-window-6

Replace-window-6

حذف واحدهای دو جداره خراب شده معمولاً ساده است ، اگرچه برخی از پنجره های دو جداره مدرن دارای بلوک های ضد سرقت خاصی هستند که می تواند کارها را پیچیده کند. واحدهای دو جداره را می توان با استفاده از واشر فشار یا نوار دو طرفه در جای خود نگه داشت ،قبل از سفارش واحد دو جداره جایگزین ، شما نه تنها باید اندازه گیری را به طور دقیق انجام دهید ، بلکه باید از ضخامت شیشه ها نیز مطلع شوید ، اینکه آیا شیشه سخت شده است یا نه ، و نوع شیشه به عنوان مثال شیشه های رنگی است یا استاندارد

با داشتن مهارت DIY و ابزارهای مناسب ، جایگزینی یک واحد دو جداره مطمئناً امکان پذیر است. اما باید در نظر داشته باشید که این کار گران نیست

Replace-window-9

Replace-window-9

اقداماتی که باید قبل از تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره انجام دهید:

در کشور ما تعویض پنجره های قدیمی روند افزایشی داشته زیرا مصرف انرژی برای اقتصاد خانواده ها مهم شده . برای تعویض پنجره قدیمی ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع پنجره ای را قرار است جایگزین پنجره های قدیمی خود کنید برای مثال پنجره های یو پی وی سی مد نظر شماست یا پنجره های دوجداره الومینیومی.تعویض پنجره قدیمی با upvc و یا الومینیوم تفاوت زیادی در روند کار ندارد و این فقط سلیقه شماست که مقدم بر کار است.

قدم بعدی در بحث تعویض پنجره های قدیمی انتخاب پروفیل مورد نظر است
اندازه گیری ابعاد درب و پنجره تعویضی برای استعلام قیمت حدودی نیاز است وشما می توانید این اندازه گیری را قبل از تماس انجام دهید تا ما بهتر بتوانیم شما را راهنمایی کنیم فقط دقت کنید که برای اندازه گیری فریم اهنی دور درب و پنجره را در نظر نگیرید زیرا قرار نیست این بخش از دیوار جدا شود و پروفیل بازسازی به گونه ای طراحی شده است که در این فریم قاب شده و بعد از پیچ شدن اصولی عایق بندی و درزگیری می شود.

یکشنبه 4 آبان 1399
بؤلوملر :